Sunday, November 23, 2008

Pakat doa hujan lebat tidak turun di Kelantan - MB


KOTA BHARU, 23 Nov (Hrkh) - Biar pun air bah belum melanda Kelantan, namun Menteri Besar, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat meninjaukan keadaan Sungai Kelantan berikutan hujan lebat Rabu dan Khamis lalu.

Semalam beliau meninjau keadaan Sungai Kelantan di perkarangan Hotel Rider dekat sini bagi melihat sendiri paras air selepas hujan lebat dua berturut-turut.

Kehadirannya mengejutkan orang ramai yang berada di situ.

"Alhamdulillah apa yang kita dapati nampaknya masih belum ada tanda-tanda berlaku banjir, bahkan air sungai pun nampaknya semakin surut, lagi pun hujan lebat belum berlaku lagi di hulu Kelantan.

"Kita juga berharap banjir tahun ini tidak berlaku banjir dan sekiranya ada tanda-tanda hujan akan turun lebat sama-samalah kita berdoa agar hujan tidak turun di tempat kita," ujarnya ketika ditemui media ketika tinjauan tersebut.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau menasihati ibu bapa serta penjaga menjaga anak-anak bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini berlaku.

Katanya, kanak-kanak yang tidak biasa dengan air akan berasa seronok dengan kedatangan banjir setahun sekali.

"Jadi saya nak cadangkan ibu bapa dan guru supaya mengingatkan mereka terhadap bahaya bermain dengan air bagi mengurangkan mangsa lemas di musim banjir.

"Dahulu anak-anak muda termasuk gadis berpakaian cantik untuk keluar bermain air banjir, macam tu lah tiap-tiap tahun hingga sekarang, banjir masih dianggap satu pesta buat mereka," ujarnya, - mj _

Berita ini dipetik dari:
http://harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=018039&Itemid=96
.

No comments: